ROMÂNIA

JUDEŢUL SUCEAVA

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI VATRA DORNEI

 

 HOTĂRÂRE 

Privind  declanşarea procedurii de selecţie a membrilor consiliului de administraţie al întreprinderii publice  S.C. ECOLOGOICA VATRA DORNEI  S.R.L având ca autoritate tutelară Municipiul VATRA DORNEI

 

                                        Consiliul Local al municipiului Vatra Dornei ,

intrunit in sedinta extraordinara   in data de 17 februarie   2020

 

         Având în vedere :

-           Referatul de aprobare al primarului Municipiului Vatra Dornei nr.4284/12.02.2020 cu privire la necesitatea declanşării procedurii de selecţie a membrilor consiliului de administraţie al întreprinderii publice S.C. ECOLOGICA VATRA DORNEI S.R.L. având ca autoritate tutelară Municipiul Vatra Dornei, precum şi avizul comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local;

-          Raportul nr.4339/12.02.2020 din cadrul aparatului de specialitate al primarului Municipiului Vatra Dornei;

-          prevederile art. 29, alin. (1) şi alin. (3) şi art. 64 ^ 4, alin. (3) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109 / 2011 privind guvernanţa corporativă a întrerpinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;

-          prevederile art. 3, lit. b, art. 4, alin. (3) şi alin. (4), art. 45 şi art. 46 din Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 722 / 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 109 / 2011, cu modificările şi completările ulterioare;

-          prevederile art. 129, alin. (2), lit. d), coroborat cu alin. (7), lit. n), art. 139, alin.  (1), din O.U.G. nr. 57/2019, privind Codul Administrativ;

 

                                                           H O T Ă R Ă Ş T E  :

 

          Art. 1. – Se aprobă declanşarea procedurii de selecţie pentru membrii Consiliului de Administraţie al societăţii S.C. ECOLOGICA VATRA DORNEI S.R.L. conform O.U.G. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare şi a H.G. 722 / 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare.

          Art. 2. – Se stabileşte numărul membrilor Consiliului de Administraţie al societăţii S.C. ECOLOGICA VATRA DORNEI S.R.L. la 5

          Art. 3. – Se stabileşte numarul membrilor comisiei de evaluare / selecţie a candidaţilor pentru funcţiile de membru în Consiliul de Administraţie al S.C. ECOLOGICA VATRA DORNEI S.R.L,  la 3 si un secretar al comisiei,   si se imputerniceste primarul municipiului Vatra Dornei sa numeasca prin dispozitie comisia de evaluare.

          Art. 4. – Se aprobă Modelul orientativ al Scrisorii de aşteptări pentru S.C. ECOLOGICA  VATRA DORNEI S.R.L. model prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

          Art. 5. – Se aprobă Regulamentul Comisiei de evaluare/selecţie a candidaţilor pentru funcţiile de membri în consiliul de administraţie al întreprinderii publice S.C. ECOLOGICA VATRA DORNEI S.R.L. având ca autoritatea tutelară Municipiul Vatra Dornei, regulament prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

          Art. 6. – Comisia prevăzută la art. 3 este mandatată să întocmească, cu respectarea prevederilor legale, şi Primarul Municipiului Vatra Dornei să aprobe procedura internă de evaluare / selecţie a candidaţilor pentru funcţiile de membri în consiliile de administraţie, care să cuprindă, dar fără a se limita la acestea, conţinutul individual al anunţului public privind selecţia prealabilă, condiţiile de participare, criteriile de selecţie şi grila de evaluare a candidaţilor, conţinutul procedurii de selecţie, modalitatea şi etapele de desfăşurare a acesteia, documentele necesare ce urmează a fi prezentate de candidaţi în dosarul de participare.

          Art. 7. – (1) Procedura de evaluare/selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie ale întreprinderii publice S.C. ECOLOGICA VATRA DORNEI S.R.L. având ca autoritate tutelară Municipiul Vatra Dornei, se finalizează în maxim 150 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. 

         (2) După finalizarea procedurii, raportul privind numirile finale întocmit de comisie va fi prezentat Consiliului Local al Municipiului Vatra Dornei în vederea numirii de membri în consiliile de administraţie.

          Art. 8. – Se împuterniceşte Primarul Municipiului Vatra Dornei şi comisia nominalizată la art. 3 cu ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.

          Art. 9. – Prezenta hotărâre va fi aducă la cunoştinţă publică prin afişare la sediul institutiei, pe site şi va fi comunicată :

-          Instituţiei Prefectului Judetului Suceava, în vederea exercitării controlului de legalitate;

-          Primarului Municipiului Vatra Dornei;

-          S.C. ECOLOGICA VATRA DORNEI S.R.L. 

-           

PRESEDINTE DE SEDINTA                                               Contrasemneaza,   

REZUS OCTAVIAN  MIHAI          Secretar general  al Municipiului Vatra Dornei                                                                                                                                                                                                            TURCU VASILE       

 

 

 

Vatra Dornei

17.02.2020

Nr.27

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 Anexa nr. 1 la HCL nr. 27/ 17. 02. 2020

 

 

Modelul orientativ pentru redactarea Scrisoarii de aşteptări

privind Consiliul de Administraţie

al S.C. ECOLOGICA VATRA DORNEI S.R.L.

 

I.    Introducere

         Prezentul document a fost intocmit in conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgenta nr. 109 / 2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Hotărârea Guvemului nr. 722 / 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din OUG nr. 109 / 2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice.

         Aceasta reprezinta un document cu statut orientativ, care exprima asteptarile Municipiului Vatra Dornei, prin Consiliul Local, în calitate de Autoritate Publica Tutelara, în ceea ce privește administrarea societatii S.C. ECOLOGICA VATRA DORNEI S.R.L, privind asigurarea serviciului public de salubrizare administrare a imobilelor, comform contractului de delegare a gestiunii prin concesiune a serviciului de utilitate publica de salubrizare din municipiului Vatra Dornei.

         Rolul Scrisorii de aşteptări este acela de a reflecta viziunea şi performanţele asteptate de autoritatea publică tutelară şi acţionari, din partea organelor de administrare şi conducere ale întreprinderii publice şi politica acţionariatului privind administrarea şi conducerea întreprinderii publice, în vederea atingerii indicatorilor de performanţă.

 

Legislaţie specifică, domeniul de activitate şi descrierea activităţii întreprinderii publice

 

         Activitatea S.C. ECOLOGICA VATRA DORNEI S.R.L. este reglementată prin legislaţia aplicabilă societăţilor comerciale din România, coroborata cu legislaţia specifică privind asigurarea serviciului public de salubrizare din municipiul Vatra Dornei, atribuite prin concesiune, precum şi exploatarea bunurilor proprietate publică.

         Legislaţia aplicabilă :

- Legea nr. 31 / 1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

- Legea 82 / 1991 a contabilităţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

- OMFP 1802 / 2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situaţiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate;

- OG nr. 26 / 2013, privind intarirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori       economici la care statul sau unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici   ori majoritari sau detin direct ori indirect o participatie;

- OUG 109 / 2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;

- HG nr. 722/2016 privind normele de aplicare a OUG nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;

- Contractul de concesiune nr.6483 /25.02.2011 cu completarile si modificarile ulterioare

- Legea nr. 213/1998 actualizata, privind bunurile proprietate publica.

- Hotarare nr. 348/2004 privind exercitarea comertului cu produse si servicii de piata in unele zone publice, cu modificările şi completările;

- O.U.G. nr. 54 / 2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publica

- O.G. nr. 71 / 2002 privind organizarea si funcfionarea serviciilor publice de administrare a domeniului  public si privat de interes local

- H.G. nr. 955 / 2004 pentru aprobarea reglementarilor cadru de aplicare a O.G. nr.71 / 2002.

- Legea nr. 215 / 2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. 

 

         S.C. ECOLOGICA VATRA DORNEI S.R.L.  a fost infiintata prin H.C.L. nr. în baza O.G. nr. 71/2002,  O.G. 955/2004,  a Legii 51/2006

         Sediul societatii se afla in Vatra Dornei, str. Mihai Eminescu, nr. 15

         Capitalul social al S.C. ECOLOGICA VATRA DORNEI S.R.L. este detinut in proportie de 100% de Municipiul VATRA DORNEI.

         Activitatea desfăşurată de societate a fost, în conformitate cu legislaţia specifică şi Contractul de  delegare de gestiune de salubrizare din Municipiul Vatra Dornei, atribuite prin concesiune, precum si exploatarea bunurilor proprietate publica.

         În derularea contractului de concesiune se utilizeaza urmatoarele categorii
de bunuri:

a)     bunuri de retur : bunurile care au facut obiectul concesiunii,;

b)    bunuri proprii ale concesionarului sunt bunurile care au aparţinut concesionarului la începutul perioadei de concesiune şi care au fost utilizate de acesta pe durata concesiunii; bunurile achiziţionate de concesionar pe perioada derulării contractului, altele decât cele obţinute în urma activităţii de investiţii a concesionarului.

         Delegarea gestiunii serviciului de utilitate publica de salubrizare se realizeaza asupra bunurilor care au făcut obiectul contractului de delegare de gestiune.

 

II.       Principiile care guvernează activitatea societăţii

         Activitatea societăţii este organizată cu respectarea următoarelor principii şi strategii locale :

a)     rezolvarea problemelor de ordin economic, social şi de mediu;

b)     administrarea eficientă a bunurilor aparţinând domeniului public şi privat al unităţii administrativ-teritoriale şi al statului;

c)     luarea măsurilor pentru cresterea competitivităţii.

III.          Consiliul de administratie

         În conformitate cu prevederile OUG nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, Adunarea Generală a Acţionarilor societăţii numeşte Consiliul de administratie al societăţii.

          Pe durata îndeplinirii mandatului administratorii nu pot încheia cu societatea un contract de munca.

         Consiliul de Administratie este insarcinat cu indeplinirea tuturor actelor necesare si utile pentru realizarea obiectului de activitate al societatii, cu exceptia celor rezervate de lege pentru A.G.A.

         La data redactarii prezentei Scrisori de asteptari, Societatea nu are Consiliul de Administratie.

         Pentru  Consiliul de Administratie care va fi ales, este recomandat ca toti membrii sa fie neexecutivi.

         Atributiile Consiliului de Administratie privind administrarea Societatii – întrerpindere publică sunt cele legate de stabilirea directiilor principale de activitate si dezvoltare a societatii, a obiectivelor pentru directorii Societatii, de urmarire si evaluare a activitatii acestora prin raportare la prevederile contractelor de mandat respectiv, a planului de management al acestora.

Consiliul de Administratie are, in principal, urmatoarele competente de baza :

1)               stabileste directiile principale de activitate si de dezvoltare a Societatii – intrerpindere publica;

2)               numeste si revoca directorii, conform legislatiei in vigoare si stabileste remuneratia acestora, in limitele aprobate de A.G.A.;

3)               elaboreaza componenta de administrare a planului de administrare, in acord cu scrisoarea de asteptari si declaratiile de intentie, aproba  componenta de management si aproba ulterior intreg planul de administrare, care include strategia de administrare pe durata mandatului consiliului, pe care il inainteaza catre A.G.A., în termenele legale;

4)               negociaza indicatorii de performanta financiari si nefinanciari cu A.G.A;

5)               asigura integritatea si functionalitatea sistemelor de raportare contabila si financiara, precum si realizarea planificarii financiare;

6)               verifica functionarea sistemului de control intern sau managerial;

7)               monitorizeaza si evalueaza performanta si activitatea directorilor;

8)               intocmeste raportul anual si semestrial privind activitatea societatii pe care il prezinta A.G.A;

9)               monitorizeaza si gestioneaza potențialele conflicte de interese de la nivelul organelor de administrare si conducere;

10)          supervizeaza sistemul de transparenta si de comunicare;

11)          monitorizeaza eficacitatea practicilor de guvernanta corporativa la nivelul Societatii;

12)          raporteaza lunar structurii de guvernanta corporativa din cadrul Autoritatii publice tutelare, modul de indeplinire a indicatorilor de performanta financiari si nefinanciari, anexa la contractul de mandat, precum si alte date si informatii de interes pentru Autoritatea publica tutelara, la solicitarea acesteia (sau a structurii de guvernanta corporativa);

13)          Convoaca A.G.A. sau autoritatea publica tutelara conform legislatiei in vigoare.
Administratorii au in secundar si urmatoarele atributii :

1)   aproba structura organizatorica a societatii la propunerea Directorului General, dupa caz asigura gestionarea si coordonarea societatii;

2)    aproba regulamentul intern al societatii;

3)    supun aprobarii Adunarii Generate a Actionarilor, in termen de cel mult 5 luni de ia incheierea exercitiului financiar, raportul anual privind activitatea societatii, situatia financiara anuala si contul de profit si pierdere pentru anul precedent, precum si proiectul programului de activitate si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli ale societatii pe anul in curs, conform legislatiei in vigoare;

4)    decid asupra incheierii de acte juridice de dobandire, instrainare, inchiriere, schimb sau de  constituire in garantie de bunuri aflate in patrimoniul societatii ori pe care aceasta urmeaza sa le dobandeasca astfel;

5)    stabilesc competentele si nivelul de contractare a imprumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale pe termen scurt sau mediu, cu informarea A.G.A;

6)    avizeaza programele de dezvoltare si investitii;

7)     stabilesc si aproba, in limita bugetului de venituri si cheltuieli aprobat de Adunarea Generala a Actionarilor, modificari in structura acestuia, in limita competentelor pentru care a primit mandat;

8)    Consiliul de Administratie tine prin grija lui urmatoarele registre ale Societatii:

-        registrul actionarilor

-        registrul sedintelor si deliberarilor Adunarilor Generale

-        registrul sedintelor si deliberarilor Consiliului de Administratie

-        registrul deliberarilor si constatarilor facute de auditorii financiari

9)        administratorii au obligatia indeplinirii procedurilor de publicitate pentru documentele stabilite de lege;

10)   indeplinesc orice alte atributii si au toate competentele stabilite prin lege si prin hotararile Adunarilor Generale ale Actionarilor;

11)  aproba scoaterea din functiune a mijloacelor fixe, aflate in activul societatii propuse spre casare;

12)  aproba Regulamentul de Organizare si Functionare al Societatii;

13)  stabilesc si mentin politicile de asigurare in ceea ce priveste personalul si bunurile societatii;

14)   rezolva problemele stabilite de Adunarea Generala sau Autoritatea publica tutelara si executa hotararile luate de aceasta;

15)   publica pe pagina de internet a societatii, politica si criteriile de remunerare a administratorilor si a directorilor, raportul anual cu privire la remuneratiile si alte avantaje acordate administratorilor si directorilor, in cursul anului financiar, hotararile Adunarii Generale ale Actionarilor, in termen de 48 de ore de la data adunarii, situatiile financiare anuale, in termen de 48 de ore de la aprobare, raportarile contabile semestriale in termen de 45 de zile de la incheierea semestrului, raportul de audit anual, componenta organelor de conducere, C.V-urile membrilor Consiliului de Administratie si ale directorilor precum si nivelul remuneratiei acestora, rapoartele Consiliului de Administratie, Codul de Etica in 48 de ore de la adoptare respectiv la data de 31 mai a fiecarui an, in cazul revizuirii acestuia si alte documente necesare a fi publicate conform legislatiei in vigoare;

16)  introduc cererea pentru deschiderea procedurii insolventei, potrivit legislatiei in vigoare;

17)   convoaca A.G.A. ordinara pentru numirea unor noi administratori in situatia in care planul de administrare revizuit nu e aprobat de adunarea generala, nici in urma celei de a doua runde de negocieri, conform legislatiei in vigoare, caz in care membri consiliului de administratie sunt revocati;

18)   aproba planul de management elaborat de directori pentru durata mandatului si pentru primul an mandat, putând dispune completarea sau revizuirea acestuia, conform legislatiei in vigoare;

19)   analizeaza si aproba raportul trimestrial depus si prezentat de directorul general privind executia mandatului acestuia;

20)     supravegheaza functionarea sistemelor de control care sa permita evaluarea si gestionarea riscurilor;

21)   orice alte obligatii stabilite de lege.

IV.Obiectivele strategice ale întrerpinderii publice

         Pentru realizarea misiunii sale, Autoritatea publica tutelara, respectiv Municipiul Vatra Dornei, isi propune urmatoarele obiective pentru întreprinderea publică S.C. ECOLOGICA VATRA DORNEI S.R.L. :

A)             Eficienta economica

·  Optimizarea permanenta a costurilor

·  Ajustarea periodica a preturilor si tarifelor, in functie de influentele intervenite in costurile de operare;

·  Eficientizarea achizitiilor publice contractate potrivit necesitatilor specifice;

·  Punerea in aplicare a metodelor performante de management care sa conduca la reducerea costurilor de operare, inclusiv prin aplicarea procedurilor concurentiale prevazute de normele legale pentru achizitii publice de lucrari, bunuri si servicii;

·         Recuperarea integrala a cheltuielilor din veniturile incasate si realizarea unui profit anual rezonabil.

 

B)              Modernizarea si imbunatatirea serviciilor prestate

·         Eficientizarea procedurilor si proceselor interne;

·         Imbunatatirea serviciilor prin incheierea de contracte, conventii etc., eficiente cu tertii, in vederea realizarii serviciului de salubrizare din municipiul Vatra Dornei, in conditiile legii, fara a putea transfera acestora drepturile dobandite prin contractul de delegare de gestiune prin concesiune;

·         Implementarea de noi tehnologii pentru facilitarea unei comunicari si a unui schimb de informatii cat mai rapid si sigur;

·         Cresterea permanenta a calitatii si eficientei serviciilor prin imbunatatirea conditiilor tehnico-administrative din cadrul societății, introducerea și efectuarea unei selecții a deșeurilor și subfracțiilor acestora, si practicarea unui management eficient al deseurilor colectate;

·         Informarea corecta si cuprinzatoare a clientilor;

·         Gestionarea serviciului pe criterii de competitivitate si eficienta economica.

 

C)              Competenta profesionala

·         Cresterea eficientei generale a companiei, prin corecta dimensionare, informare si motivare a personalului societatii;

·         Instruirea permanenta a personalului, pentru cresterea gradului de profesionalism.

 

V.      Politica de dividende

 

         Autoritatea publica tutelara asteapta de la întrerpinderea publică sa fie mentinut un echilibru intre investitii si dividende. Preferinta este pentru distribuire de dividende fata de noi investitii, iar deciziile consiliului trebuie cantarite in lumina interesului social de a finanta afacerea, precum si obiectivului de reducere a gradului de indatorare.

         Autoritatea publica tutelară şi acţionarii se aşteaptă la creşterea nivelului de dividende, pe termen lung, pe perioada mandatului. Consiliul are obligaţia de a informa din timp cu privire la schimbari survenite in planificarea afacerii, de natura sa puna in primejdie aceasta tinta. De asemenea, propunerile anuale de dividende inaintate de C.A. care deviaza, necesita justificare.

         Actionarul unic se asteapta la o performanta imbunatatita a afacerii si la reducerea costurilor asociate. In plus, actionarii se asteapta ca politica de dividende sa fie legata de îmbunătăţirea performanţei şi reducerea costurilor.

         Profitul contabil ramas dupa deducerea impozitului pe profit se repartizează, conform OG nr. 64 / 2001, pe următoarele destinaţii :

a) rezerve legale;

b) alte rezerve reprezentând facilităţi fiscale prevăzute de lege;

c) acoperirea pierderilor contabile din anii precedenţi, cu excepţia pierderii contabile reportate provenite din ajustările cerute de aplicarea IAS 29 "Raportarea financiară în economiile hiperinflaţioniste", potrivit Reglementărilor contabile conforme cu Standardele internaţionale de raportare financiară şi Reglementărilor contabile armonizate cu Directiva Comunităţilor Economice Europene nr. 86/635/CEE şi cu Standardele Internaţionale de Contabilitate aplicabile instituţiilor de credit;

c^1) constituirea surselor proprii de finanţare pentru proiectele cofinanţate din împrumuturi externe, precum şi pentru constituirea surselor necesare rambursării ratelor de capital, plăţii dobânzilor, comisioanelor şi a altor costuri aferente acestor împrumuturi externe;

d) alte repartizări prevăzute de lege;

e) participarea salariaţilor la profit; societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi regiile autonome care s-au angajat şi au stabilit prin bugetele de venituri şi cheltuieli obligaţia de participare la profit, ca urmare a serviciilor angajaţilor lor în relaţie cu acestea, pot acorda aceste drepturi în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul agentului economic, în exerciţiul financiar de referinţă;

f) minimum 50% vărsăminte la bugetul de stat sau local, în cazul regiilor autonome, ori dividende, în cazul societăţilor naţionale, companiilor naţionale şi societăţilor comerciale cu capital integral sau majoritar de stat;

g) profitul nerepartizat pe destinaţiile prevăzute la lit. a) - f) se repartizează la alte rezerve şi constituie sursă proprie de finanţare, putând fi redistribuit ulterior sub formă de dividende sau vărsăminte la bugetul de stat sau local în cazul regiilor autonome.

 

VI.           Politica de investiţi

 

         Autoritatea publica tutelara si actionarii se asteapta ca planul de investitii propus de conducerea societatii sa fie bazat pe studii de fezabilitate solide, intemeiate, care demonstreaza eficienta investitiilor, ca si potentiala valoare pentru actionari si pentru alti factori interesati. Astfel, planurile de investitii trebuie sa aiba o valoare neta prezenta pozitiva, in conditiile unor asumaţii rezonabile cu privire la beneficiile viitoare si la costul viitor cu capitalul.

Implementarea programelor de investitii se aproba in vederea dezvoltarii, reabilitarii si modernizarii sistemelor existente.

Programul anual si multianual de investitii va fi inaintat de Consiliul de Administraţie spre aprobare catre A.G.A. si Autoritatea publica tutelara, odata cu proiectul bugetului de venituri si cheltuieli.

 

VII.        Comunicarea

 

         Comunicarea dintre organele de administrare şi conducere ale Societatii şi Autoritatea publica tutelara şi actionariat se va face conform prevederilor O.U.G. 109/2011, cu modificarile si completarile ulterioare si HG nr. 722/2016, precum si cap. IV. de mai sus.

         Organele de administrare şi conducere ale societăţii vor oferi structurii / persoana responsabilă de guvernanţa corporativa din cadrul autoritatii publice tutelare orice informatii si documente solicitate referitoare la activitatea desfasurata, in conformitate cu reglementarile legale.

         In caz de deviere de la indicatorii de performanta stabiliti ca anexa la contractele de mandat ale administratorilor, acestia din urma au obligatia de a notifica, in scris, Autoritatea publica tutelara si actionarii, cu privire la cauzele care au determinat devierea, precum si impactul asupra indicatorilor de performanta. Notificarea administratorilor trebuie transmisa in cel mult 10 zile de la
aparitia cauzei care a stat la baza devierii sau atunci cand administratorii constata ca o astfel de deviere este foarte probabila.

VIII.    Etica, integritate si guvernanta corporativa

 

         In materia eticii, integritatii si a guvernantei corporative, administratorii au urmatoarele competente si obligatii:

De elaborare a Codului de etica, de respectare a acestuia, atat de membrii consiliului, cat si de angajatii Societatii,

De denuntare a conflictelor de interese, definite conform legislatiei in vigoare si conform reglementarilor interne ale Societatii;

De a adopta comportamentul necesar a fi exercitat in cadrul consiliului in cazul situatiilor care l-ar putea pune pe administrator intr-o situatie de conflict de interese;

De tratare cu discretie a informatiilor cu caracter confidential, astfel incat Societatea, atoritatea publica tutelara si actionarii sa nu fie prejudiciati ca urmare a comportamentului neprofesionist si indiscret al administratorului / administratorilor, dar si de detinerea si mentinerea unei reputatii profesionale excelente.

          In cazul inceperii urmaririi penale pentru oricare dintre administratori, pentru
infractiunile prevazute la art. 6 din Legea nr. 31/1990 cu modificarile si completarile ulterioare, mandatul acestuia se va suspenda de drept, la data inceperii urmaririi penale, fara a fi necesare alte notificari.

         In ceea ce priveste organizarea comitetelor, administratorii au urmatoarele competente si obligatii:

         1. în cadrul consiliului de administratie sa constituie comitetul de nominalizare si remunerare si comitetul de audit.

         Subliniem importanta revizuirii regulate a functionalitatii sistemului de control intern de catre administratori, ca si importanta Comitetului de Audit din cadrul C.A, precum si a lucrului acestuia cu auditori interni si externi responsabili de aceste aspecte.

         2. prin regulament intern se stabileste modul de functionare si procedura de adoptare a deciziilor in cadrul comitetelor consultative.

         3. în ceea ce priveste colaborarea dintre consiliu si auditori, auditorii interni raporteaza direct consiliului de administratie.

         4. în ceea ce priveste colaborarea dintre consiliu si directori, modul de organizare a activitatii directorului general se stabileste prin decizia consiliului de administratie, atributiile si raspunderile fiind cuprinse in Regulamentul de Organizare si Functionare al societatii. Fiecare administrator poate solicita directorului general informatii cu privire la conducerea operativa a societatii. Directorul general va informa consiliul de administratie in mod regulat si cuprinzator asupra operatiunilor intreprinse si asupra celor avute in vedere, precum si de toate neregulile constatate cu ocazia indeplinirii atributiilor lui. Consiliul de administratie poate revoca oricand directorul.

 

IX.           Aşteptări ale autorităţii publice tutelare privind cheltuielile de capital, reducere de cheltuieii şi alte aspecte ale afacerii

        

 Aşteptări:

Stabilirea de reguli generale privind aprobarea cheltuielilor viitoare (vor fi aprobate conform bugetului);

Reducerea platilor si creantelor restante (conform indicatorilor de performanta negociati in anexele contratelor de mandat);

Îmbunatatirea calitatii serviciilor si modul de administrare a infrastructurii;

Îmbunatatirea performantei operationale, precum productivitatea muncii si reducerea costurilor;

Administratorii sa implementeze un sistem de analiza ex-post a investitiilor si sa comunice catre autoritatea publica tutelara orice ingrijorari cu privire la evaluarea ex-post a indicatorilor de performanta, facuta de organele de administrare si conducere ale intreprinderii publice;

Controlul costurilor 

         Una dintre valorile de baza ale Guvernului o constituie respectul pentru contribuabil. Este critic ca indicatorii de performanţă să opereze in cea mai eficienta maniera posibila, pentru a asigura ca utilizatorii primesc servicii la preturi suportabile.  Aceasta abordare necesita o atentie sporita indreptata asupra costurilor, prin livrarea de servicii eficiente, in mod transparent si sustenabil. Aceasta asteptare deriva din angajamentui guvernului de a controla cheltuielile publice si de a mentine bugetul statului in echilibru.

Avertizare timpurie asupra oricarei schimbari materiale intervenite in prognoza care sta la baza Planului de Administrare :

                 - este important ca administratorii sa informeze actionarii in timp util de orice risc de deviere de la performanta asteptata;

                 - actionarii se asteapta ca administratorii sa faca o cuantificare a riscurilor si sa consulte in timp util actionarii daca se asteapta devieri semnificative de la tintele previzionate;

Administratorii sa lucreze impreuna pentru a asigura finalizarea la timp a revizuirii strategiei IP pentru urmatoarea perioada.

         Ca actionari, ne rezervam dreptul de a solicita informatii ulterioare cu privire la directia strategica a societatii – întreprindere publică, ţinând seama de aşteptările generale exprimate în prezenta scrisoare.

         De asemenea, analiza prognozei pentru fiecare an, cuprinsa in Planul de Administrare, trebuie să reflecte scenarii probabile de preţ.

 

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,                                      CONTRASEMNEAZĂ  

    Mihai Octavian REZUȘ           SECRETARUL MUNICIPIULUI VATRA DORNEI,

                                                                             Vasile TURCU

   

 

 

 

 

 

 

 

                                                                        Anexa nr. 2 la HCL nr. 102/28 09 2017

 

Regulamentul Comisiei de evaluare / selecţie a candidaţilor pentru funcţiile de membri în consiliul de administraţie al întreprinderii publice

S.C. COLOGICA VATRA DORNEI SRL,

având ca autoritatea tutelară Municipiul Vatra Dornei

 

         În vederea organizării procedurii de evaluare / selecţie prealabilă pentru numirea membrilor în Consiliul de Administraţie al întreprinderii publice S.C. ECOLOGICA VATRA DORNEI S.R.L. la care Municipiul Vatra Dornei prin Consiliul Local este acţionar unic, s-a stabilit prezentul regulament al comisiei de selecţie, comisie formată dintr-un număr de 3 membri specialişti în domeniul juridic, economic, administraţie publică şi un secretar specialist în resurse umane.

         Astfel, în aplicarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109 / 2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Hotărârii Guvernului nr. 722 / 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109 / 2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare, Comisiei de selecţie şi secretariatul acesteia i se stabilesc atribuţii şi competenţe.

 

         Art. 1. – Atribuţiile şi activităţile Comisiei de selecţie sunt următoarele :

a)     Prima şedinţă de convocare a Comisiei de selecţie se realizează de către preşedintele acesteia, prin secretariatul comisiei, în termen de 3 zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, şedinţă în care se stabileşte programul de derulare al procedurii de selecţie;

b)     Stabilirea criteriilor generale şi specifice care vor fi îndeplinite de membrii Consiliului de Administraţie;

c)      Stabileşte conţinutul individual al anunţului public;

d)     Stabileşte cele două ziare economice şi / sau financiare cu largă răspândire, în care anunţul public urmează a fi publicat şi verifică publicarea lui pe pagina de internet a întreprinderii publice S.C. ECOLOGICA VATRA DORNEI SRL;

e)     Elaborează componenţa integrală a Planului de selecţie, în vederea derulării procedurii de selecţie;

f)       Stabileşte condiţiile de participare, criteriile de selecţie şi grila de evaluare a candidaţilor, parte integrantă a planului de interviu, luând în considerare specificul şi complexitatea acticvităţii întrepinderii publice S.C. ECOLOGICA VATRA DORNEI S.R.L;

g)     Elaborează conţinutul procedurii, selecţia, modalitatea şi etapele de desfăşurare a acesteia, documentele necesare ce urmează să fie prezentate de candidat în dosarul de participare, prin care acesta probează îndeplinirea condiţiilor de candidatură şi a criteriilor de selecţie, conform anunţului public privind selecţia în vederea numirii membrilor Consiliului de Administraţie la întrerpinderea publică S.C.  ECOLOGICA VATRA DORNEI S.R.L;

h)    Analizează dosarele de candidatură în raport cu minimul de criterii stabilite  pentru selecţie, iar cele ce nu sunt întrunesc minimul de criterii al profilului de candidat sunt respinse din lista lungă;

i)       Semnează procesul verbal de analiză şi selecţie a dosarelor depuse;

j)       Verifică informaţiile din dosarele de candidatură rămase pe lista lungă şi stabileşte punctajul conform grilei de evaluare pentru fiecare criteriu din cadrul matricei profilului pentru fiecare candidat;

k)     Efectuează analize comparative, prin raportare la profilul consiliului pentru candidaţii rămaşi în lista lungă;

l)       Selectează şi elimină de pe lista lungă candidaţii care întrunesc cerinţele de competenţe ale consiliului, dar care au obţinut un punctaj conform grilei de evaluare mai mic decât al celorlalţi candidaţi;

m)  Solicită informaţii suplimentare faţă de cele din dosarul de candidatură atunci când consideră necesar, pentru a asigura rigoarea şi corectitudinea deciziilor luate;

n)    Elimină candidaţii de pe lista lungă în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut conform matricei profilului, pînă la limita a maxim 5 candidaţi pentru fiecare post de membru în consiliu, rezultând astfel lista scurtă;

o)     Organizează selecţia finală a candidaţilor aflaţi în lista acurtă pe bază de interviu;

p)     Semnează procesul verbal al etapei interviului;

q)     Întocmeşte raportul pentru numirile finale, care include clasificarea candidaţilor cu motivarea acesteia;

r)                  Propune Consiliului Local al Municipiului Vatra Dornei candidaţii selectaţi în lista scurtă în vederea numirii pentru poziţia de membru în Consiliul de Administraţie al întreprinderii publice S.C.  ECOLOGICA VATRA DORNEI S.R.L.

 

         Art. 2. – Atribuţiile şi activităţile Secretariatului Comisiei de selecţie sunt următoarele :

a)       Asigură condiţile tehnico-organizatorice pentru desfăşurarea procedurii de selecţie prealabilă;

b)      Convoacă Comisia de selecţie, ca urmare a deciziei preşedintelui acesteia;

c)       Asigură publicarea anunţului de selecţie în cele două ziare economice şi / sau financiare cu largă răspândire în care urmează a fi publicat şi transmite anunţul public către întreprinderea publicăl, în vederea publicării lui de către aceasta pe pagina sa de internet;

d)      Preia dosarele de candidtură înregistrate la sediul autorităţii tutelare;

e)       Participă la şedinţele comisiei de selecţie prealabilă, fără drept de vot;

f)        Redactează procesele verbale ale comisiei de selecţie, precum şi alte documente rezultate din activitatea comisiei, după caz;

g)       Pune la dispoziţia membrilor comisiei de selecţie prealabilă dosarele de participare ale candidaţilor şi afişează lista candidaţilor declaraţi „admis / respins”, însoţită de motivaţia comisiei la etapa de selecţie a dosarelor;

h)      Anunţă, în termen de 48 de ore de la stabilirea de către Comisia de selecţie prealabilă a rezultatului selecţiei dosarelor, precum şi data desfăşurării interviului prin afişare la avizierului Primăriei Municipiului Vatra Dornei;

i)        Informează în scris candidaţii respinşi de pe lista lungă despre această decizie;

j)        Aduce la cunoştinţa candidaţilor admişi data desfăşurării probei interviu;

k)      Redactează procesul verbal privind rezultatul final al selecţiei membrilor Consiliului de administraţiei, conform prevederilor legale în vigoare;

l)        Redactează raportul privind numirile finale care include clasificarea candidaţilor cu motivarea acesteia, respectiv lista propusă şi semnată de către fiecare membru al Comisiei de selecţie ce urmează să fie înaintată Consiliului Local al Municipiului Vatra Dornei.

 

         Art. 3. – Prezentul regulament se completează cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109 / 2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Hotărârii Guvernului nr. 722 / 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109 / 2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu legislaţia în vigoare aplicabilă.

 

 

 

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,                                      CONTRASEMNEAZĂ  

   Mihai Octavian REZUȘ            SECRETARUL MUNICIPIULUI VATRA DORNEI,

                                                                              Vasile TURCU